Ruim een jaar nadat de drie Friese waterbedrijven Landustrie, Hubert en Desah aankondigden dat ze gezamenlijk verder gingen, hebben ze het fusiebedrijf een nieuwe naam gegeven. De nieuwe naam Noardling betekent echter niet het einde van de oorspronkelijke bedrijfsnamen. Die blijven als merknaam bestaan.
“Met de introductie van de nieuwe naam verbinden we onze rijke geschiedenis met de toekomst en zetten we een heldere koers voor duurzame groei en innovatie”, zegt Grada van der Schoot, verantwoordelijk voor de Sales en Marketing bij Noardling.
Verschillende segmenten
Om de waarde en naamsbekendheid van de oorspronkelijke bedrijfsnamen Hubert, Landustrie en Desah te behouden, blijven deze drie namen bestaan als merknaam onder de paraplu van Noardling. Elk merk richt zich op een specifiek segment binnen de watertechnologiesector. Desah blijft zich richten op decentrale oplossingen voor afvalwaterzuivering, zoals het innovatieve project in de wijk Oceanhamnen in Helsingborg, dat in 2022 de Global Water Award won. Hubert blijft actief op het gebied van waterfiltratiesystemen en Landustrie blijft de merknaam voor producten en oplossingen op het gebied van (afval)watertransport en -behandeling.
Nieuw personeel gezocht
Dankzij de samensmelting kan Noardling nu de volledige waterkringloop bedienen met zijn producten. Niet alleen op de Nederlandse markt, maar ook wereldwijd. Een uitgebreid netwerk van internationale agenten zorgt voor een goed gevulde orderportefeuille. Zó goed gevuld dat er bij Noardling een grote behoefte is aan uitbreiding van het aantal vakmensen. “Nieuwe mensen zijn van harte welkom om bij ons aan de slag te gaan”, zegt ceo Johan Langius.
Nieuwe naam, nieuw logo
De nieuwe naam van het bedrijf wordt ook visueel uitgedragen. Op de gevel, de voertuigen en in alle communicatie-uitingen. Ook binnen het bedrijf is de nieuwe naam overal zichtbaar: de bedrijfskleding is voorzien van het nieuwe logo.